pátek 25. září 2015

Zápis ze včerejší Komise pro dopravu zřízený radou Prahy 12

Toto není oficiální zápis z dopravní komise. Vyjadřuje názory a pocity člena komise Jiřího Brůžka.
Oficiální zápis bude zveřejněn zde.

Zdroj: Jiří Brůžek
Začátek schůze byl poznamenaný obvyklou neúčastí členů a tím pádem neusnášeníschopností. 9 členů komise a asi 5 hostů (kteří se střídali). Jednací řád je prý nepřekročitelný a tak dle výkladu právníka úřadu je potřeba počkat, až se člen nezúčastní sedmi schůzí z deseti. Jsem přesvědčen o tom, že tvůrce jednacího řádu toto neměl namysli, očekával bych od právníka, že najde způsob jak docílit požadovaného tzn. odvolat členy komise, kteří se pravidelně nezúčastňují. Napadlo mě, zrušit celou komisi a znovu ji vytvořit (asi by musela nést trochu jiný název, aby se šimlík zkrotil). Dalším návrhem bylo odvolat nechodící členy (po 3-4 neúčastech) radou. Tato varianta byla přijata jako dobré řešení a  měli jsme vyřešeno za 5 minut. Tak uvidím co se stane do příště. Právník to asi zařízne :-) 

Jako zásadní bod, který nebyl na oficiálním pořadu schůze, považuji změnu územního plánu zahrádek na konci Komořan. Úpravu si narychlo odhlasovala rada města a tento bod bude předložen na následujícím zastupitelstvu, bez projednání v komisích a bez zjevného důvodu. Můj pocit je takový, že nějaká osoba blízká, či skupina osob, chce docílit zatraktivnění pozemků, které jsou dnes zahrádkami. Radní se zahalují řešením problematiky bezdomovectví (které dle současného lidského poznání řešení nemá, klikni zde). Další radní mi vysvětlil, že těm lidem závidím. Úsměvné bylo, že jsme opakovaně projednávali body, kdy stejným lidem (se stejným zájmem) tato závist zamezila hlasovat pro změnu územního rozhodnutí ve prospěch jiných osob (koňáků, developerů, stavebníků, zahrádkářů).

Současné vedení obce se prezentuje, že tvrdě vyjednává s investory a k jakým ústupkům investory dotlačili, tady milion a tamhle rovnou deset milionů. Tady školka (později to bude soukromé zařízení), tamhle hřiště (později soukromá akademie). A tak jsem vznesl dotaz, jak se městu odvděčí zahrádkáři (jsou mezi nimi i významní podnikatelé tohoto města :-) za takový dar. Nijak, v tomto případě vedení města "přimhouřilo očíčko" (replika z komedie Nástrahy velkoměsta) a zahrádkářům daruje 4 000,- Kč za 1 m2 x 1000 m2 zahrádky = 4 000 000,- Kč. Dle cenové mapy je rozdíl mezi zahrádkářskou kolonií (cca 550,- Kč/1m2) a stavebním pozemkem na okraji Komořan ( cca 4 550 Kč/m2). To jsou kouzla.   

Někteří členové se již vybarvili, že nezastupují lid či veřejný zájem, ale konkrétní straníky a jejich "zájem". Také jsem byl v minulých týdnech osloven několika osobami s tím, že by bylo dobře, abych se zařadil po jejich boku. Každý se ode mě dověděl, že mi to nedává smysl. To co jsem měl prozatím možnost vidět je spíše k pláči. Politické intrikaření, prosazování osobních zájmů a přivlastňování si moci. Hezky to za mě napsal Karel Čapek zde. Karel Čapek sice píše o parlamentu, ale městská část a fungování stran je totožné. Nicméně po vzoru velké Prahy máme na Praze 12 bohy, kteří tahají za provázky a nadlidé o úroveň níže, dělají co je třeba. Tu za auto, tu za dobré slovo, onde za postoupení v žebříčku moci.

Dnešními zprávami hýbe kauza ztohoven.cz a špinavého prádla pana prezidenta. Díky této kampani jsem se dověděl o jiné z roku 2010 a díky ní jsem pochopil svoje pocity. Kampaň se jmenovala Občan K. a ten řekl: 

"Vrátil jsem se z míst, odkud jsem spatřil sebe a pochopil, že jde především o nás! My všichni jsme společnost, my všichni vytváříme systém a hlídáme se navzájem. Všichni se podílíme na strachu, který nás drží na uzdě. Kvůli nám všem jsem vstoupil tam, kam se ostatní bojí a viděl jsem tu marnost, tu absurditu poslušnosti. Jak křehké a lehce zneužitelné je to, co by nám prý mělo sloužit. Nejsme čísla, nejsme biometrické údaje, tak tedy nebuďme ani figurkami velkých hráčů na herním poli této doby. Jestli se nechceme bát vlastního obličeje, musíme si zachovat svou tvář!"

Zdroj: http://www.ztohoven.com/?page_id=50 


Toto není oficiální zápis z dopravní komise. Vyjadřuje názory a pocity člena komise Jiřího Brůžka.
Oficiální zápis bude zveřejněn zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat